Monday, February 26, 2007

How to Debate Greek Style

Σήμερα λατρεμένοι αναγνώστες θα ξεκινήσουμε μαθήματα διαλεκτικής greek style. Συγκεκριμένα θα αναφερθούμε σε πέντε αποτελεσματικές μεθόδους διαλεκτικής. Πρόκειται για μια κοινωνική προσφορά που αποβλέπει στο να μας προετοιμάσει να έχουμε το πάνω χέρι σε όλες τις συζητήσεις και διαφωνίες. Προσοχή! Πρόκειται για μέθοδο αποτελεσματική μόνο στον ελλαδικό χώρο ή σε συνομιλίες στο εξωτερικό με έλληνες μέχρι πρώτης γενιάς μετανάστες.

Μέθοδος πρώτη-Συναισθηματική φόρτιση
Όλα τα μαθήματα μας βασίζονται σε ένα παράδειγμα. Κάποιος μας λέει ότι του αρέσουν οι φακές και εμείς θέλουμε να του απαντήσουμε ότι δε μας αρέσουν. Τα μαθήματα θα μας δείξουν πως θα του το πούμε και θα τον αποστομώσουμε. Οι μέθοδοι αυτές θα μας βοηθήσουν σε όλα τα επιχειρήματα, συνομιλίες, διενέξεις, απλά οι φακές είναι παράδειγμα. Ελπίζω να είναι σαφές αυτό, μην ακούσω, «μα εμένα μου αρέσουν οι φακές», ή «πως τις κάνουν τις φακές, στην κατσαρόλα?»

Ξεκινάμε:
Αυτός: Μου αρέσουν οι φακές.
Εμείς: Εμένα πάλι όχι.

Αυτό όπως βλέπετε δεν είναι απάντηση που θα μας κάνει να ξεχωρίσουμε, να τσαμπουκαλευτούμε, να τον μειώσουμε! Είμαστε Έλληνες όμως και έχουμε καθήκον να τα κάνουμε όλα αυτά! Με την πρώτη μέθοδο λοιπόν θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε συναισθηματική φόρτιση με απώτερο σκοπό τον εξευτελισμό του αντιπάλου. Παράδειγμα-

Αυτός: Μου αρέσουν οι φακές.
Εμείς: Η γιαγιά μου η μακαρίτισα, έλεγε πάντα ότι οι φακές είναι για τους μαλάκες.

Μπορούμε αν θέλουμε να το χοντρύνουμε κιόλας, με ιστορικές αναφορές.
Εμείς: Η γιαγιά μου η συγχωρεμένη, την σκότωσαν τη δόλια οι Γερμανοί, έλεγε πάντα ότι οι φακές είναι για τους μαλάκες. .

Τι να σου απαντήσει ο άλλος? Τον έχεις κάνει ρόμπα. Γιατί αν πάει να μιλήσει και θα προσβάλει τη γιαγιά τη νεκρή και θα αποδείξει ότι είναι νεοναζιστής. Αυτή ακριβώς είναι και η επιτυχία της διαλεκτικής greek style.
Μια άλλη εκδοχή είναι η αναφορά σε ιστορικά πρόσωπα, όχι αναγκαστικά συγγενικά.

Τι μου θύμισες τώρα, ο Μακρυγιάννης έλεγε πάντα ότι οι φακές είναι για τους μαλάκες.
(εδώ βέβαια θέλει αυτοπεποίθηση, μην αφήσουμε τον άλλο να πάρει το πάνω χέρι και μας αμφισβητήσει. Επίσης αποφεύγουμε αναφορές σε ιστορικά πρόσωπα που δε στέκουν, πχ επειδή δε θα ήταν της εποχής τους. Πχ με το παράδειγμα μας, αποφεύγουμε να αναφέρουμε ιστορικό πρόσωπο από χώρα που δεν έχει φακές).

Μέθοδος δεύτερη-σεξουαλικότητα
Η δεύτερη μέθοδος είναι αυτή της αμφισβήτησης της σεξουαλικότητας του άλλου.
Μπα, σου αρέσουν οι φακές? Φακές τρώνε τα πουστράκια, να το προσέξεις αυτό.
(αντίστοιχη προσαρμογή σε λεσβία αν ομιλούμε με γυναίκα)

Μέθοδος Τρίτη-Υπονοούμενο
Η Τρίτη μέθοδος είναι αυτή όπου υπονοούμε κάτι (χωρίς να ξέρουμε τι).
Αυτός: Μου αρέσουν οι φακές.
Εμείς: Καλά ρε συ, δε το περίμενα να το πεις αυτό, ιδίως μετά από... τέλος πάντων.
Αυτός: Τι? Τι εννοείς? Μετά από τι?
Εμείς: Έλα ρε συ που κάνεις και πως δε ξέρεις
Αυτός: Μα δε ξέρω, τι....
Εμείς: Έλα, δε γουστάρω να το συνεχίσω, ξέρεις πολύ καλά τι εννοώ, και σε παρακαλώ να μη ξαναπείς μπροστά μου ότι σου αρέσουν οι φακές....Είμαι καλός, καλός, αλλά και η υπομονή έχει τα όρια της.

Μέθοδος τέταρτη-αντιαμερικανισμός
Η τέταρτη μέθοδος είναι αυτή του αντιαμερικανισμού. Πάντα επιτυχημένη, γνωστή συνταγή.
Αυτός: Μου αρέσουν οι φακές.
Εμείς: Άτσα, τι έγινε ρε, γίναμε χαζοαμερικανάκι, φακές τρώνε αυτοί ρε...
Αυτός: Όχι ρε συ, τι λες, οι φακές....
Εμείς: Δηλαδή ρε φίλε, τώρα θα μου πεις ότι κάνει καλά ο Μπους που σκοτώνει γυναικόπαιδα στο Ιράκ, σε παρακαλώ πάρα πολύ, και καλά εκείνοι είναι φονιάδες των λαών, εσύ δε ντρέπεσαι να τους υπερασπίζεσαι?


Μέθοδος πέμπτη-Σεξουαλικά υπονοούμενα (συνδυασμός μεθόδων δύο και τρία)
Αυτός: Μου αρέσουν οι φακές.
Εμείς: Άλλα μου έλεγες χθες το βράδυ.
Αυτός: Το βράδυ? Τι λες? Ποιο....
Εμείς: έλα τώρα κάνεις και ντροπές, αφού ξέρω ότι γουστάρεις
Αυτός: Γουστάρω?
Εμείς: Αστο διάλο παλιοανώμαλε..... ου να μου χαθείς σάτυρε!


Ασκήσεις για το σπίτι-
1) Έρχεται φίλος σας και σας λέει ότι είναι καλό να προστατεύσουμε το περιβάλλον. Κάντε τον ρόμπα με μια από τις παραπάνω μεθόδους.
2) Συνάδελφος ισχυρίζεται ότι η Ζωζώ Σαπουντζάκη κρατιέται καλά για την ηλικία της. Ξεφτιλίστε τον με τη μέθοδο του αντιαμερικανισμού.

21 comments:

Tanila said...

Ρε τι καλα που κάνω εγώ και δεν καλλιεργώ το μυαλό μου αλλά το μνί μ'...

Fraoula said...

AXAXAXAXAXAAAAA! Afto htan! Den paei allo! Afto htan! Sykia for president lemeeeee! :0)))

Provato said...

πρώτον σαγαπώ

δεύτερον: άσκηση πρώτη:

φίλος: εγώ πιστεύω ότι είναι καθήκον του σύγχρονου ανθρώπου να προστατεύουμε το περιβάλλον.
απάντηση από μένα- προβατάκος: τι μου είπες; δεν σε άκουσα, κοιτούσα αυτό το υπέροχο μαξιλάρι από δέρμα σπάνιας φώκιας που έχεις....

τρίτον: άσκηση δεύτερη:

φίλος: προβατάκο μου κοίτα κοίτα! η Ζωζώ στο Mega! την πουτάνα, κοίτα πως κρατιέται... δείχνει 90, 40 χρόνια νεότερη από όσο είναι!
προβατάκος: τι μου είπες; δεν σε άκουσα, κοιτούσα αυτό το υπέροχο μαξιλάρι από δέρμα σπάνιας φώκιας που έχεις... και το οποίο πήρες στην Βοστώνη!!

...δεν είμαι τέλειος; περιμένω βαθμό!

BLUEPRINTS said...

απίστευτος, συμφωνώ με φράουλα, διεκδίκησε το χρίσμα τώρα (κι άσε την κερατού και το συμπαθή μελαμψό να κλαίνε). Πρέπει όμως να καταγγείλω ότι ο πρόβατος ως γνωστόν είχε τα θέματα από πριν για αυτό κι απάντησε αμέσως, κανονικά θέλει πολύ μελέτη το θέμα

Starry Night said...

Τέλειο, μοναδικό! :D

les_boi said...

lol:-)))

αμμος said...

1) Συνδυασμός μεθόδων α’ και β’ Η γιαγιά μου η Βενετία έλεγε πως όσοι προστατεύουν το περιβάλλον είναι πουστράκια.

2) Ξεθάβω κάπου βαθιά από τη μνήμη μου ότι τη Ζωζώ Σαπουντζάκη την είχε ερωτευτεί λέει ο Ρότζερ Μουρ, που έχει παίξει τον Τζέιμς Μποντ, που ήταν φορέας της αμερικανικής ψυχροπολεμικής προπαγάνδας, που θα έπρεπε να ντρέπεται ο συνάδελφος να υποστηρίζει την αμερικάνικη παντοκρατορία στον πλανήτη.

αμμος said...

Α ξέχασα :-D :-D :-D

enteka said...

axaxaxaxxa
teleio!

Lithium said...

xaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxa!!!!!!
Tha pethanwwwwwww stamataaaaa pleaseeeee...........telio post

EGW FETOS PSIFIZW SIKIA!!!!!!
(gia eurovision,gia oscar,gia ekloges....oti thes)

filia polla

Ιφιμέδεια said...

Αγαπημένε δάσκαλε,

δώσε τα φώτα σου. Εξήγησε τα ανεξήγητα φαινόμενα. Μόνο εσύ με τέτοιο -διανοητικό- μέγεθος θα μπορούσες να προσεγγίσεις, να βουτήξεις από τα μαλλιά την περίφημον ελληνική διαλεκτική.

(Σιγά μη γράψω ασκήσεις σαν τον Πρόβατο. Σε γλύφω να με περάσεις. Τι ωραιότερο;)

Νίκος said...

κο-ρυ-φή!!!

Urfurslaag said...

Ευχαριστώ. ;)
Ουρφ

sikia said...

tanila μου, καλά κάνεις και το καλλιεργείς και το κλαδεύεις!

fraoulitsa μου, συμφωνώ, president! Φιλάκια πολλά!

Προβατούκο λατρευτέ και καυτέ, είσαι τέλειος! Ο βαθμός σου είναι άριστα με τόνο, εύγε! Κέρδισες την εκτίμηση αλλά και το κορμί του διδακτικού προσωπικού!!!

blueprints, την ίδια στιγμή με τους άλλους έλαβε ο προβατούκος τα θέματα, απλά πιάνει πουλιά στον αέρα.... By the way, blueprints μου, δε ξέρω αν στο έχω πει, αλλά η φωτό σου είναι πολύ σέξυ!

sikia said...

starry_night & les_boi thank u, φιλάκια πολλά!

άμμος, συγχαρητήρια, έσκισες! Αχ αν ήταν όλοι οι μαθητές σα και σένα, δε θα είχε προβλήματα η εθνική μας παιδεία!

entekouli μου και lithiumouli μου, φιλάκια!

ιφιμέδεια μου, είσαι στο σωστό το δρόμο και καλά κάνεις και επαινείς! ιφιμέδεια twelve points (της eurovision, όχι με άριστα το είκοσι).

null μου, thank u!

urfurslaad μου, είσαι hot!

Sadie said...

Xaxaxa, paneksipno! ;)

Sraosha said...

Άριστα και πάλι, άριστα!

Εύγε, ζήτω, ολέ και ευάν ευοί!

(Τώρα που τσίμπησα το χτήμα στο Ζούμπερι θα πέσει τόσο λιβάνισμα που θα το κάνουμε τεκέ δω μέσα, μπαρδόν, ξωκλήσι ήθελα να πω.)

loretta said...

Καλά ΠΩΣ στην εύχη σου έρχονται όλα αυτά; Γέλασα πολύ με το "υπονοούμενο".

Lili said...

πολυ καλο αληθεια...
μου επιτρεπεις να το δανειστω και να το προωθησω;(with your στοιχεια of course)

:)

sikia said...

with pleasure lili μου :)

ένας στρατολάτης said...

Λοιπόν.
Έχουν περάσει 9 χρόνια από αυτό το ποστ και 3 από το πιο πρόσφατο ποστ της Συκιάς.
Και παραμένει το κατ' εμέ πιο αστείο ποστ που έχω διαβάσει έβα.